Sta midden in onze organisatie
Bij gemeente Montferland draait het niet alleen om beleid en uitvoering, maar ook om de ondersteuning die alles soepel laat verlopen.
In het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening werken we aan een sterke interne organisatie. We zetten in op een klantgerichte service voor inwoners en ondernemers. In dit domein zorg je ervoor dat processen efficiënt zijn, de financiën kloppen en inwoners snel en goed geholpen worden.
Binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening sta je midden in de organisatie. Je werkt nauw samen met collega’s uit andere vakgebieden en draagt daarmee bij aan impact van ieder domein op de gemeente. Geen dag is hetzelfde: je schakelt met inwoners, adviseert het management of optimaliseert systemen en processen. We werken in dit domein met vier teams:
- Contact & HR
- Bedrijfsvoering
- Informatie
- Publiekszaken & Vastgoed
Team Contact & HR
- HR
- Communicatie & Participatie
- Secretariaat
- Klanten Contact Centrum (KCC)
Of het nu gaat om personeelsbeleid of communicatie met inwoners en partners – in dit team draag je bij aan een betrouwbare en transparante organisatie.
Hier werk je aan salarisadministratie, strategisch HR-beleid of de communicatie over belangrijke gemeentelijke projecten. Bovendien zijn de secretaresses van de leden van het college zijn in dit team werkzaam.
In ons team Contact en HR werken we met zo’n 385 mensen aan eigen en gezamenlijke opdrachten.
SAMEN KUNNEN
WE BEREIKEN
WAT ALLEEN
ONGEMOGELIJK
ZOU ZIJN
“Bij het team Contact & HR werken we aan stevige pijlers onder de organisatie. Van HR tot communicatie, van het KCC tot informatieveiligheid – we zorgen dat onze collega’s hun werk goed kunnen doen én inwoners goed geholpen worden.
In ons werk draait het om verbinden, afstemmen en vooruitkijken. We krijgen de ruimte om samen te bouwen aan oplossingen die écht werken. Of het nu gaat om het verbeteren van de dienstverlening, het versterken van onze interne communicatie of het zorgen voor een fijne werkplek – wij staan midden in de organisatie.
En wat ik mooi vind: er is altijd ruimte voor initiatief. Je ideeën doen ertoe.”
Barbara Paauw, teammanager Contact & HR
Team Bedrijfsvoering
- Financiën
- Juridische Zaken
- Inkoop
Het team Bedrijfsvoering speelt een cruciale rol voor de organisatie. Zij adviseren over juridische en financiële kwesties, beheren geschillen en hebben de begroting op orde.
Financiën zorgt er bovendien voor dat alle fiscale verplichtingen worden nageleefd en dat belastingen correct worden geïnd. Het Inkoopteam is verantwoordelijk voor inkoop- en aanbestedingen.
ONTWIKKELING
ZIT OOK IN
KANSEN ZIEN
EN ZE ZELF
GRIJPEN
“In mijn team zorgen we dat de basis klopt. Van heldere financiële adviezen tot juridische ondersteuning en zorgvuldige inkoop – wij zijn betrokken bij bijna alles wat er speelt in de organisatie. Ik geloof in ruimte geven: voor initiatief, ontwikkeling én het stellen van kritische vragen. Je krijgt hier het vertrouwen om zelfstandig te werken én samen te bouwen. Geen dag is hetzelfde, en dat maakt het interessant. We zoeken mensen die willen meedenken en vooruitkijken. Die graag het verschil maken achter de schermen. Want als wij het goed doen, werkt de hele organisatie beter.”
Pelle Jansen van Velsen, teammanager Bedrijfsvoering
Team Publiekszaken & Vastgoed
- Facilitair & Vastgoed
- Burgerzaken
Het team Juridische Zaken en Financiën speelt een cruciale rol voor de organisatie. Zij adviseren over juridische en financiële kwesties, beheren geschillen en hebben de begroting op orde.
Financiën zorgt er bovendien voor dat alle fiscale verplichtingen worden nageleefd en dat belastingen correct worden geïnd. Het Inkoopteam is verantwoordelijk voor inkoop- en aanbestedingen.
WAT WE NU
NOG NIET
DOEN
KUNNEN WE
WEL LEREN
“In mijn team draait het om mensen. Of je nu aan de balie werkt, de telefoon opneemt, een gebouw beheert of zorgt voor een fijne werkomgeving – jij bent van grote waarde. Je krijgt de ruimte om te leren, mee te denken en jezelf te ontwikkelen. We zijn vaak het eerste gezicht van de gemeente, dus we doen ons werk met aandacht. Zorg je liever achter de schermen dat alles op rolletjes loopt? Bij ons kan het allebei. In het cluster Publiekszaken & Vastgoed werk je aan een fijne, veilige werkomgeving voor collega’s én aan het beheer van onze gebouwen. Wat je rol ook is, je krijgt hier de ruimte om initiatief te nemen, mee te denken en te groeien. Geen vaste routes, ik vertrouw op jouw ideeën. Want wat we nog niet doen, kunnen we altijd leren.
Jurgen Vieberink, teammanager Publiekszaken & Vastgoed
Team Informatie
- Automatisering
- Informatie
- WOZ & GEO informatie
Een slimme, veilige en toegankelijke digitale omgeving is onmisbaar. Dit team beheert informatiestromen, zorgt voor goed functionerende ICT-systemen, beschermt privacygevoelige gegevens en zet mooie en vernieuwende stappen op het vlak van AI. Hier kun je je verdiepen in gegevensbeheer, cybersecurity en digitale dienstverlening. Ook de WOZ wordt hier uitgevoerd, waarbij o.a. verkoopprijzen worden geanalyseerd, taxaties plaatsvinden etc.
MIJN EERSTE
VRAAG IS
ALTIJD
“WAT HEB JIJ
NODIG?”
“Binnen het team Informatie draait het om veel meer dan alleen techniek. Hier werken mensen die zich elke dag inzetten voor een betrouwbare, veilige en toekomstbestendige digitale gemeente. In dit team werken we elke dag aan een slimme, veilige en toegankelijke digitale omgeving. Hier krijg je de ruimte om je te verdiepen, te ontdekken én te groeien.
Je hoeft niet alles al te kunnen – als je nieuwsgierig bent en initiatief toont, kun je bij ons veel leren. Ik zoek altijd in mensen om met een frisse blik naar systemen en processen te kijken. Zodat we samen kunnen bouwen aan een solide en digitale gemeente die klaar is voor morgen. Of je nu de diepte in wilt met cybersecurity of je juist breed wilt ontwikkelen, bij ons helpt je teamleider je ontdekken hoe jij tot je recht komt. Want als jij goed zit, komt je werk tot bloei”
Michael Rave, domeinmanager Bedrijfsvoering en dienstverlening
Bekijk onze vacatures
Vacature extern standaard
Als medewerker uitkeringsadministratie verwerk je aanvragen en betalingen binnen de Participatiewet zorgvuldig en op tijd. Je regelt ook minimaregelingen en kwijtscheldingen, bewaakt de geldstroom en lost fouten direct op. Met oog voor de inwoner en oog voor detail zorg je dat alles klopt – van aanvraag tot betaling.
Jurist Handhaving
Jij bent de jurist die kijkt naar wat wél mogelijk is! In deze afwisselende functie werk je aan juridische vraagstukken in de fysieke leefomgeving. Je zoekt naar oplossingen, ondersteunt bestuur en collega’s en vertegenwoordigt de gemeente in procedures. Samen met een energiek team bouw je mee aan een veilige en prettige leefomgeving.
Adviseur / Casemanager Vergunningverlening
Jij kent de regels van het Omgevingsrecht én snapt hoe het er buiten aan toe gaat (zonder zelf met gereedschap aan de slag te gaan). Jij zorgt dat elke vergunningaanvraag op rolletjes loopt, dat is jouw klus!
Ruimte voor groei
Nog geen ervaring bij een gemeente? Geen probleem! We begeleiden je met een inwerkprogramma en bieden volop mogelijkheden om je te ontwikkelen. Of je nu net begint of al ervaren bent, bij Montferland krijg je de kans om te groeien en nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Wil jij bijdragen aan een organisatie die vooruitdenkt en werkt aan een sterke dienstverlening? Ontdek de mogelijkheden bij gemeente Montferland!
Talenten aan het woord
“Met mooie beelden en verbindende woorden mag ik collega’s uit de verschillende domeinen helpen de boodschap zo helder en breed mogelijk uit te zetten.
Ik zit al vroeg aan tafel om bij projecten mee te denken vanuit mijn communicatie-expertise, zodat we het gezamenlijke doel zo soepel mogelijk bereiken. Dat mag met lach waarbij een effectieve en prettige samenwerking altijd voorop staat. Dat is voor iedereen fijn werken, en maakt dat onze inwoner het best geholpen wordt.”
“Met mooie beelden en verbindende woorden mag ik collega’s uit de verschillende domeinen helpen de boodschap zo helder en breed mogelijk uit te zetten.
Ik zit al vroeg aan tafel om bij projecten mee te denken vanuit mijn communicatie-expertise, zodat we het gezamenlijke doel zo soepel mogelijk bereiken. Dat mag met lach waarbij een effectieve en prettige samenwerking altijd voorop staat. Dat is voor iedereen fijn werken, en maakt dat onze inwoner het best geholpen wordt.”
“Met mooie beelden en verbindende woorden mag ik collega’s uit de verschillende domeinen helpen de boodschap zo helder en breed mogelijk uit te zetten.
Ik zit al vroeg aan tafel om bij projecten mee te denken vanuit mijn communicatie-expertise, zodat we het gezamenlijke doel zo soepel mogelijk bereiken. Dat mag met lach waarbij een effectieve en prettige samenwerking altijd voorop staat. Dat is voor iedereen fijn werken, en maakt dat onze inwoner het best geholpen wordt.”
“Met sommige mensen voelt het als familie” 😉